czwartek, 30 maja 2013

Stare puderniczki i szminka

Niedawno miałam przyjemność zakupić od pani w wieku około 60. lat starą puderniczkę Stratton po jej babci. Pozostałości po pudrze nadal znajdują się w środku. Puder ma odcień dość ciemny i przyjemnie pachnie. Zachwyciło mnie piękne wykonanie, etui na puderniczkę oraz uroczy puszek.  Niestety lusterko jest trochę zaśniedziałe, ale taki to już urok rzeczy vintage.


























W swoich zbiorach posiadałam już wcześniej poniższą puderniczkę prawdopodobnie z lat 30. marki Regent of London. Oprócz puderniczek firma produkowała zestawy toaletowe składające się ze szczotek i lustra.
 Obie puderniczki mam zamiar użytkować i uzupełnić według instrukcji na tym blogu: http://www.vixen-vintage.com/2008/11/how-to-fill-vintage-compact.html





















Natomiast szminka znajdująca się na 4., 5. i 6. zdjęciu jest pochodzenia warszawskiego. Została wyprodukowana przed wojną przez W. Adamczewskiego. Dostałam ją w prezencie. Szminki nawet nie próbuję używać, gdyż pachnie pastelami. Żałuję, bo ma bardzo ładny kolor.


Zdjęcia: Szymon, a na nich:

Puderniczka marki Stratton
Szminka Oriflame - Giordani Gold Jewel
Pudeniczka Regent of London
Szminka Adamczewski "Kamea"


1 komentarz:

  1. Też zbieram stare puderniczki. Zastanawiam się także czy w Polsce istnieje choć jedna osoba z która ma tę samą pasję. Pisz więcej o nich. Pozdrawiam Edyta :)

    OdpowiedzUsuń